Str. Crisan, nr. 41, Timisoara, 300368
 / Str. Principală, nr. 400, Moșnița Nouă
Luni - Vineri 08:00 - 17:30

Alenis Auto PartsPolitică de retur

Formular de retur

    Please prove you are human by selecting the plane.

    Politică de retur

     

    Produsele cumparate de www.alenisauto.ro pot fi returnate, fara specificarea unui motiv anume in termen de 14 zile de la data achizitionarii acestora cu respectarea anumitor conditii. 
     
    Oferim acest serviciu pentru a-ti oferi incredere si siguranta ca vei primi produsele de care ai nevoie.
    Dreptul de retragere se face conform OUG 34/2014 art. 9/1 in termen de 14 zile – conditiile si modalitatile de exercitare a dreptului de retragere, pentru cazurile prevazute in prezenta ordonanta, sub forma clauzei urmatoare: „consumatorul beneficiaza de o perioada de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanta sau dintr-un contract in afara spatiilor comerciale, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere”.
    Inainte de expirarea perioadei de retragere, consumatorul informeaza vanzatorul cu privire la decizia sa de retragere din contract, in scris la adresa de e-mail office@alenisauto.ro
    Produsul returnat trebuie sa se prezinte in aceeasi stare in care a fost livrat, in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit. Rambursarea contravalorii produsului se va face in cel mult 14 zile de la primirea returului.  Retururile expediate prin Posta Romana sau printr-un curier care nu livreaza coletele la magazinul nostru, precum si cele pentru care se solicita ramburs sau colet la schimb nu vor putea fi preluate si procesate, acestea intorcandu-se catre expeditor.
    In cazul comenzilor care au beneficiat de livrare gratuita si ulterior sunt returnate partial (valoarea comenzii scade sub valoarea de gratuitate livrare) sau total, taxa de livrare acordata initial cu titlu gratuit, este suportata de client.
    Poti returna produsul fie in magazinul nostru din Timisoara, ALENIS AUTO – Str. Crisan, Nr.41,Timisaora;  fie prin curier rapid, trimitand coletul ambalat corespunzator, pentru a proteja piesele, la aceeasi adresa de mai sus.
    In cazul in care nu doresti alt produs in schimb, banii iti vor fi returnati fie cash, in cazul in care returnezi produsul la noi in magazin, fie prin transfer bancar, caz in care trebuie sa ne pui la dispozitie un cont in format IBAN alaturi de numele titularului contului. In cazul transferului bancar, banii vor fi returnati in termen de maxim 14 zile de la data receptionarii returului pe acelasi card utilizat la tranzactionare. Platile si incasarile trebuie sa respecte legea 70/2015.


    Pentru a beneficia de serviciul „Retur„, produsele returnate trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii: 
    1. Sa fie insotite de ambalajul original nedeteriorat, cu etichetele originale;
    2. Sa fie insotite de accesoriile si componentele cu care au venit in ambalaj;
    3. Sa nu fie deteriorate si sa nu prezinte urme de montaj, vopsire sau sudura;
    4. Sa nu fie piese de origine, aduse pe comanda la cererea expresa a cumparatorului!
    5. Nu se pot primi retur piese fara elemente de identificare pe ambalaj si produse lichide cu sigiliul dop desfacut. In acest caz, pe factura se va completa motivul de refuz al returului.
    ATENTIE! In cazul in care produsul reclamat la garantie s-a comercializat in set/kit atunci trebuie predat in aceeasi forma.
    Daca produsul pe care vrei sa il returnezi a fost parte dintr-un pachet (1+1 Gratuit, sau la fiecare produs comandat primiti un alt produs cadou, etc.), trebuie fie sa returnati si celalalt (celelalte) produs(e), in aceeasi stare in care l(e)-ati primit (nefolosit, fara urme de uzura), fie, se va scadea din valoarea totala a pachetului, valoare intreaga a produsului nereturnat.
    In cazul comenzilor care au beneficiat de livrare gratuita si ulterior sunt returnate partial (valoarea comenzii scade sub valoarea de gratuitate livrare) sau total, taxa de livrare acordata initial cu titlu gratuit, este suportata de client.
    Produsele comandate online si primite incomplete sau deteriorate la transport, se vor inlocui, fara taxa de transport, in termen de 14 zile, in limita stocului disponibil sau veti primi retur contravaloarea acestora.
    Dupa ce vom receptiona returul in depozitul nostru vom verifica starea produselor returnate. Ulterior va vom comunica statusul returului.

    Daca produsele returnate:

    – au ambalajul deteriorat, fara etichetele si inscriptionarile specifice
    – nu se afla in ambalajul original in care au fost livrate
    – sunt lipsite de accesoriile si componentele originale prezinta urme de montaj, de folosire, de vopsire, de sudura, zgarieturi, deformari mecanice, vopsea sarita, modificari ale starii lor initialie, etc., atunci, in aceste situatii descrise mai sus nu se poate efectua returul.

    In cazul in care produsul(produsele) returnat nu respecta conditiile de retur, returul nu se va accepta. In acest caz produsul(produsele) va fi returnat catre destinatar, cu plata transportului returului la destinatie.

    Nu se pot returna fara temei produse cu motor termic care au fost folosite, produse in care se pun consumabile sau produse care prin folosirea lor nu se mai pot comercializa ca si produse noi, produse care au fost folosite si alimentate cu benzina si ulei, daca motivul returului tine de alte aspecte decat functionarea incorecta, necorespunzatoare, nerespectarea caracteristicilor tehnice, sau poza necorespunzatoare cu produsul prezentate in pagina de produs.
    Daca, din motive diverse, produsul achizitionat nu este identic cu cel pe care doriti sa-l schimbati pe masina, nu montati, nu aducei modificari piesei primite pentru a fi montata pe masina, si nici nu folositi componente din piesa primita, daca doriti sa efectuati returul.

    GARANTIE
    Toate produsele comercializate pe www.alenisauto.ro sunt insotite de factura fiscala.

    Garantia legala se ofera in conformitate cu prevederile OUG nr.140/2021 si cu OG 21/1992(r2) completata privind vanzarea produselor si garantiile asociate, care transpune in dreptul roman Directiva 1999/44/EC si nu limiteaza, ignora sau restrictioneaza direct sau indirect drepturile legale si interesele legitime ale cumparatorului, asa cum sunt prevazute de lege.
    Consumatorul trebuie sa informeze vanzatorul asupra oricarui defect constatat in perioada de garantie. Garantia este oferita produselor care prezinta defecte de fabricatie. In cazul in care o piesa nu poate fi reparata sau inlocuita, atunci se va restitui contravaloarea acesteia.

    In situatia in care persoana care formuleaza reclamatia de garantie este un consumator in sensul prevazut de lege, iar reclamatia care invoca lipsa conformitatii este intemeiata, operatorul garantiei va repara sau inlocui produsul in termen de 15 zile calendaristice. In orice alte cazuri reclamatia va fi solutionata intr-un termen rezonabil de 30 de zile. In cazul inlocuirii produsului in perioada de garantie se vor aplica urmatoarele:

    – in situatia in care persoana care formuleaza reclamatia este un consumator, produsul inlocuitor va beneficia de un nou termen de garantie conform legii.
    – in orice alta situatie produsul inlocuitor va avea o perioada de garantie egala cu perioada de garantie ramasa pentru produsul initial.

    Daca, in urma examinarii produsului se va constata ca este necesara efectuarea unei expertize tehnice conform art.13 alin.(2) din OG nr.21/1992-republicata, pentru stabilirea viciilor/neconformitatilor sesizate si cauza acestora, piesa va fi trimisa producatorului sau organului tehnic abilitat pentru constatarea acestor vicii. La finalizarea expertizei va vom comunica concluziile acesteia precum si modul de solutionare a sesizarii dvs. in termen de cel mult 15 zile de la primirea raportului de expertiza – astfel cum prevede art.13 alin.(2) din OG nr.21/1992 republicata. Garantia acopera defectele de material sau de fabricatie iar produsele care vor prezenta acest tip de defectiuni vor fi inlocuite in cadrul termenului de garantie cu altele noi, conform legii. Termenul de garantie curge de la data inscrisa pe bonul si/sau factura de vanzare a produselor.

    CONDITII GARANTIE

    GARANTIE PIESE AUTO:

    Produsele comercializate de catre S.C. ALENIS DENBURG S.R.L. sunt interschimbabile cu piesele originale conform cataloagelor si listelor editate de catre producatori. Garantia este valabila atunci cand piesele se monteaza intr-un service autorizat de catre Registrul Auto Roman (R.A.R). In termenul de garantie, se asigura garantia produselor defecte din cauze neimputabile consumatorului, prin reparare sau inlocuire.

    Se acorda garantie pentru produsele comercializate dupa cum urmeaza:

    – 24 de luni de la data vanzarii pentru piesele de schimb.
    – Pentru produsele a caror durata medie de utilizare este mai mica de 24 de luni, termenul de garantie se reduce la aceasta durata. Din aceasta categorie fac parte accesoriile si consumabilele auto (covorase auto, tavi portbagaj, capace roti, huse auto, odorizanti auto, lanturi antiderapante, suporti numere auto, cabluri pornire auto, etc), filtre auto (aer, ulei, combustibil, habitaclu, etc), becuri, stergatoare parbriz, solutii spalare parbriz, antigel, lichid de frana si aditivi, etc.


    S.C. ALENIS DENBURG S.R.L. este exonerata de raspundere privind garantia sau aceasta poate fi anulata in urmatoarele cazuri:

    1. Piesele nu au fost montate intr-un atelier de reparatii autorizat de catre Registrul Auto Roman pentru tipul de manopera executata.
    2. Piesele s-au defectat datorita unui montaj incorect sau datorita montarii impreuna cu piese conexe uzate, defecte sau modificate.
    3. Piesele au fost utilizate pentru alt scop decat cel indicat in catalogul producatorului.
    4. Piesele nu au fost identificate corect ca urmare a prezentarii de catre cumparator a unor date eronate sau nu au fost comparate la montaj cu piesele cu care se inlocuiau.
    5. Piesele s-au uzat datorita suprasolicitarii, intretinerii incorecte sau insuficiente a autovehiculului, neefectuarii reviziilor periodice conform recomandarilor producatorului autovehiculului; atelierul de reparatii care a efectuat montajul nu a stabilit verificarile si reglajele ulterioare conform tehnologiei de montaj sau impuse de catre producator.
    6. Autovehiculul a fost folosit in alte scopuri decat cel prevazut de constructor sau a fost exploatat in conditii necorespunzatoare( taximetrie, raliuri, competitii sportive, etc)
    7. Autovehiculului a fost accidentat sau a suferit avarii produse de factori externi, atmosferici sau de alta natura (socuri termice, electrice, mecanice).
    8. Piesele prezinta urme de lovituri, zgarieturi, indoituri, rupturi, deformari chimice sau mecanice.
    9. Piesele prezinta o uzura normala(fireasca)


    Cumparatorul care va reclama o situatie de defect in termenul de garantie va prezenta impreuna cu piesa/piesele in cauza, urmatoarele documente:

    1. Factura de achizitie sau bonul fiscal emise de catre S.C. ALENIS DENBURG S.R.L
    2. Certificatul de garantie care a fost eliberat la vanzare
    3. Dovada efectuarii montajului intr-un atelier de reparatii autorizat de catre Registrul Auto Roman pentru tipul de manopera executata(bon fiscal, factura fiscala si deviz de montaj)
    4. In cazul compresoarelor de aer conditionat, obligatoriu, copie factura achizitie uscator, filtru uscator si supapa expansiune. Din devizul de montaj trebuie sa reiasa ca s-au inlocuit compresorul, uscatorul, filtrul uscator, supapa de expansiune iar instalatia de aer conditionat a fost curatata si ulterior uscata cu azot.
    5. Documentul emis de catre atelierul de reparatii autorizat prin care se constata defectiunea si sunt explicate cauzele aparitiei acesteia, inclusiv raportul generat de tester/diagnoza acolo unde este cazul (ex. debitmetre, supape EGR, senzori, componente electrice, sonde lambda, amortizoare, discuri frana, etriere, sisteme franare, injectoare, etc). Descarca model nota constatare
    6. Copie dupa autorizatia tehnica R.A.R. a atelierului de reparatii in care s-a efectuat montajul
    7. Formular reclamatie garantie care se elibereaza de catre vanzator(acolo unde este cazul)
    8. Copia certificatului de inmatriculare a autovehiculului in cauza.
    NOTA. In cazul in care produsul reclamat la garantie s-a comercializat in set/kit atunci trebuie predat in aceeasi forma. (Ex. Set/kit ambreiaj format din 3 piese, placa+disc+rulment se va preda la garantie in aceeasi forma, chiar daca defectul reclamat provine numai de la rulment). In cazul in care expediati piesa/piesele prin curier va rugam sa ne comunicati si in scris la office@alenisauto.ro data la care ati predat piesa/piesele curierului si numarul de expeditie(AWB).

    GARANTIE ANVELOPE AUTO:

    Se acorda garantie pentru anvelopele auto dupa cum urmeaza:

    – 24 de luni de la data vanzarii, cu conditia utilizarii anvelopelor in regim normal si cu respectarea parametrilor imprimati pe anvelopa.
    Garantia acopera defectele de material sau de fabricatie iar anvelopele care vor prezenta acest tip de defectiuni vor fi inlocuite in cadrul termenului de garantie cu altele noi, conform legii.

    S.C. ALENIS DENBURG S.R.L este exonerata de raspundere privind garantia sau aceasta poate fi anulata in urmatoarele cazuri:

    1. Utilizarea anvelopelor dupa depasirea adancimii minime legale a benzii de rulare.
    2. Numarul DOT este indescifrabil.
    3. Montarea/demontarea anvelopelor intr-un service neautorizat RAR, echilibrarea necorespunzatoare a ansamblului anvelopa-janta.
    4. Alegerea si montarea incorecta a dimensiunii, fara a fi in conformitate cu caracteristicile prevazute in cartea masinii.
    5. Montarea pe jante deteriorate, deformate sau ruginite.
    6. Montarea anvelopelor de tipuri diferite pe aceeasi axa.
    7. Anvelopele prezinta taieturi, intepaturi, lovituri, crapaturi provocate de corpuri ascutite, dure, de gropi sau borduri, prezinta urme ca asupra lor s-a intervenit mecanic, chimic sau termic, au suferit reparatii de orice natura.
    8. Defectiuni ale autovehiculului: Functionare defectoasa a sistemului de franare, abateri ale unghiurilor ansamblului de directie, suspensie defecta, telescoape defecte sau uzate peste 50%, jocuri in rulmenti, pivoti, bucse sau brate, improvizatii ce nu respecta regulile de siguranta ale circulatiei si de intretinere a autovehiculului.
    9. Anvelopele sunt utilizate in regim de curse automobilistice sau competitii, sunt supuse unor situatii accidentale (incediu, accidente de circulatie imputabile conducatorului auto sau hazardului), sunt afectate de starea drumurilor si conducerea autovehiculului (impact cu corpuri dure, fre cari laterale sau centrale).
    10. Sunt reclamate denivelari, umflaturi, disconfort, vibratii dupa atingerea unui nivel de uzura mai mare de 10% din inaltimea initiala a profilului. Acestea trebuiesc reclamate imediat dupa inceperea utilizarii anvelopei.
    Reclamatiile pentru orice fel de reclamatii/trepidatii se vor putea face numai inainte de parcurgerea unei distante de maxim 500 kilometri.
    Nu se considera defecte de fabricatie defectele usoare de pe flancurile anvelopelor aflate in zona de imbinare a pliurilor.

    EXCEPTII GARANTIE:

    – Pentru acumulatorii auto, garantia se deruleaza prin service-urile agreate mentionate in certificatul de garantie care insoteste fiecare acumulator.
    – Pentru anumite piese de schimb de origine (OE) procedura de acordare a garantiei este specifica fiecarui producator fiind necesara deplasarea autoturismului pe care s-a montat piesa la cel mai apropiat dealer al importatorului pentru constatarea defectului, garantia putand fi preluata de reteaua importatorului.
    In cazul in care reclamati un produs de origine in garantie va rugam sa ne comunicati acest aspect in scris la office@alenisauto.ro  pentru a va indica pasii specifici care trebuie urmati.

    Hai să discutăm!
    Salutare 👋
    Cu ce te putem ajuta?